Aby užívateľ videl virtuálny svet, potrebuje mať na hlave headset s vmontovanými displejmi pred každým okom. Headset tiež obsahuje pohybový senzor na zisťovanie polohy hlavy a smeru, kam sa užívateľ pozerá. Počítač využíva tieto informácie na prepočítanie obrazu virtuálneho sveta – ktorý je rozdielny pre každé oko – do smeru pohľadu užívateľa a jeho zobrazeniu v headsete. Počítač musí vygenerovať nový obraz najmenej desaťkrát za sekundu, aby obraz nebol trhaný a aby nebol oneskorený oproti užívateľovým pohybom. Scény virtuálneho sveta musia byť preto jednoduché, aby počítač mohol obnovovať obraz rýchlo.
Užívateľ počuje cez sluchátka v headsete. Informácie z polohového snímača hlavy sa tiež používajú na moduláciu priestorového zvuku. Keď nie je zdroj priamo oproti užívateľovi, počítač zmení zvuk tak, aby prichádzal akoby zo strany. Tak ako pri zobrazení obrazu aj pri zvuku stále pokračuje výskum na lepšie priblíženie sa ku skutočnej realite.
Lamač 6780
841 06 Bratislava
Na našej webovej stránke používame pre zlepšenie našich služieb súbory cookies.
Pre pokračovanie prosím potvrďte dodatočné povolenia.